Saturday, February 14, 2009

Tapak Projek




Sebuah rumah teres 2 tingkat di Taman Sri Serdang telah dipilih sebagai tapak projek penanaman cendawan URS Agro. Rumah ini telah disewa dengan kontrak selama 2 tahun.

Rumah nie berkeluasan 20’ x 75’. Nie termasuk la tanah kat belakang dgn tempat parking kereta. Keluasan dalam rumah kalau tak silap hampir 2000 kaki persegi. Rumah nie dah berusia hampir 25 tahun dan rumah nie masih lagi dalam keadaan asal. Kiranya tuan rumah memang tak ada renovate apa2 pun kat rumah nie. Rumah nie ada ruang tamu, dapur, 3 bilik tidur, 1 bilik store dan 3 toilet.

Penyewa rumah nie pada mulanya adalah keluarga cina. Lepas tu rumah nie disewa oleh pelajar-pelajar UPM. Lepas 3 ke 4 group student UPM sewa, rumah nie telah dibiarkan kosong. Hampir 6 tahun rumah nie dibiarkan kosong. Tak ada yg nak sewa. Pasal dah lama sangat tak ada yg sewa rumah nie tersangat lah kotor pada ketika URS Agro meninjau keadaan rumah ini. Setelah mendapat kunci dari tuan rumah, pihak URS Agro telah memulakan kerja-kerja pembersihan rumah ini supaya ianya sesuai untuk dijadikan rumah cendawan.

Alhamdulillah, setelah 2 hari berhempas pulas, rumah ini telah bersih dan sesuai dijadikan rumah cendawan.

No comments:

Post a Comment